خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
اثرات تحریم بر اقتصاد ایران
اثرات تحریم بر اقتصاد ایران
قیمت : 37,000 تومان
روند تاثیرگذاری ایران بر سیاستها و تصمیمات اوپک
روند تاثیرگذاری ایران بر سیاستها و تصمیمات اوپک
قیمت : 27,000 تومان
 مجموعه استثنایی تئوری و کلیات بازاریابی بین المللی (word),(ppt)دریک فایل
مجموعه استثنایی تئوری و کلیات بازاریابی بین المللی (word),(ppt)دریک فایل
قیمت : 27,000 تومان
چالش های حقوقی همگرایی اقتصادی دولتها از منظر حقوق تجارت بین الملل؛ با تاکید بر اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (افتا)2019(word)
چالش های حقوقی همگرایی اقتصادی دولتها از منظر حقوق تجارت بین الملل؛ با تاکید بر اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (افتا)2019(word)
قیمت : 17,900 تومان12,530 تومان
رضایت مشتری
آیاازفایل هاومحصولات مارضایت دارید؟

ثبت نظر

کاربرد مدل های معادله ساختاری در تحلیل رفتار سفر مراجعین به بازار بزرگ تهران2018(word)

کاربرد مدل های معادله ساختاری در تحلیل رفتار سفر مراجعین به بازار بزرگ تهران2018(word)

سال انتشار: ۱۳۹۷

محل انتشار: پژوهشنامه حمل و نقل، دوره: 15، شماره: 3

کد COI مقاله: JR_TRJ-15-3_001

زبان مقاله: فارسی

(فایل این مقاله در ۱۳ صفحه با فرمت word قابل دریافت می باشد)

چکیده مقاله:

به منظور بررسی رفتار مراجعین به مراکز خاص همچون بازاری یا مراکز خرید بزرگ یا تعیین نقش متغیرهای پنهان افراد مراجعه کننده به این مراکز، در سال های اخیر مطالعات متعددی برای مدل سازی این انتخاب ساخته شده است. در دهه اخیر مطالعات متعدد به صورت گسترده ای پذیرفته اند که ارزش ها، نگرش ها و به طور کلی متغیرهای پنهان فردی نقش اساسی در رفتار مشتریان و انتخاب های آن ها دارد. به دلیل اهمیت و جایگاه بازار تهران و نقش موثر متغیرهای پنهان در انتخاب مقصد در پژوهش جاری مدل انتخاب بازار بزرگ تهران به عنوان مقصد سفرهای خرید پوشاک مورد بررسی قرار می گیرد. نقطه قوت مدل ساختایر ساختار تصمیم گیری افراد است و نشان می دهد که متغیرهای پنهان چه تاثیری در انتخاب افراد دارند. نتایج مدل ساختاری نشان می دهد که فرضیه تاثیر متغیرهای نگرش، سبک زندگی و نوع خریدار بودن در مطلوبیت متغیرهای پنهان و متغیرهای اقتصادی اجتماعی در مطلوبیت متغیرهای مشاهده شده رد نشد. همچنین نتایج نشان می دهد که مدل ساختاری 68/1 مشاهدات را درست پیش بینی کره است که 57/1 درصد کسانی هستند که بازار را انتخاب نکرده اند و 16/4 درصد مراجعه کننده به بازار هستند (35 مورد از 42 انتخاب بازار معادل 83/33 درصد از افراد انتخاب کننده ی بازار). همچنین نگرش، سبک زندگی و نوع خریدار بودن افراد نسبت به مرکز خرید دارای تاثیر معنی داری در مطلوبیت متغیرهای پنهان و انتخاب مرکز خرید پوشاک است. برخی از متغیرهای اقتصادی اجتماعی نیز در مطلوبیت متغیرهای مشاهده شده و انتخاب مرکز خرید پوشاک معنی دار است به طوری که مرد بودن و سفر با سواری شخصی باعث کاهش مطلوبیت و سفر با مترو باعث افزایش مطلوبیت سفر به مقصد بازار می شود. افرادی با سطح 2 هزینه کرد ماهیانه (هزنیه کرد ماهیانه 1/5 تا 2 میلیون تومان) نسبت به سایر سطوح هزینه کرد تمایل بیشتری به مراجعه به بازار نسبت به سایر مقاصد دارند.

کلیدواژه‌ها:

مدل های معادله ساختاری، سفر خرید، تحلیل رفتار، بازار بزرگ، تهران

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

tri_volume-15_issue-3_pages-1-13_1556697020_26341_3157_1642.zip0.45 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,900 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت